Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(32)
Forma i typ
Książki
(32)
Dostępność
dostępne
(32)
Placówka
Wypożyczalnia
(32)
Autor
Kulesza Ewa Maria
(5)
Kulczycka Ewa
(2)
Barczak Andrzej
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bielska-Łach Monika
(1)
Byers Richard
(1)
Cooper Paul
(1)
Czabała Jan Czesław
(1)
Dobrołowicz Witold
(1)
Dudek Mieczysław
(1)
Eckert Urszula
(1)
Florek Jacek
(1)
Giryński Andrzej
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Ideus Katherine
(1)
Jakubowski Stanisław
(1)
Jastrzębska-Gzella Hanna
(1)
Jutrzyna Ewelina
(1)
Kalinowski Marian
(1)
Karwowski Maciej
(1)
Kott Tadeusz
(1)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga
(1)
Kulbaka Jacek
(1)
Lewandowska Tarasiuk Ewa
(1)
Lichański Jakub Z
(1)
Madziara Aneta
(1)
Nowicka-Kozioł Maria
(1)
Pankowska Krystyna
(1)
Pichalski Ryszard
(1)
Piekut-Brodzka Danuta M
(1)
Pospiszyl Irena
(1)
Rola Jarosław
(1)
Rose Richard
(1)
Schiftan Yair
(1)
Siedlecka Hanna
(1)
Stadnicki Andrzej
(1)
Stojanowska Elbieta
(1)
Sydoruk Tadeusz
(1)
Szlosek Franciszek
(1)
Tomasik Ewa
(1)
Tuszyńska Ligia
(1)
Zalewska Marina
(1)
Zasępa Ewa
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(29)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(32)
Język
polski
(32)
Temat
Pedagogika specjalna
(7)
Niepełnosprawni
(6)
Dziecko upośledzone umysłowo
(5)
Gry i zabawy
(3)
Dziecko
(2)
Dziecko głuche
(2)
Muzykoterapia
(2)
Opieka społeczna
(2)
Autoprezentacja
(1)
Badania ilościowe
(1)
Drama (pedagog.)
(1)
Dysleksja
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko upośledzone
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Grzegorzewska, Maria
(1)
Grzegorzewska, Maria (1888-1967)
(1)
Góralówna, Maria (1919-1995)
(1)
Kostrzewski, Janusz (1930- )
(1)
Listy polskie
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauki społeczne
(1)
Niedorozwój umysłowy
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepełnosprawność
(1)
Nowacki, Tadeusz Wacław
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Ofiary przestępstw
(1)
Opinia publiczna
(1)
Organizacje międzynarodowe
(1)
Osobowość
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pańczyk, Jan (1937-2007)
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Praca pozalekcyjna
(1)
Prawa człowieka
(1)
Przedszkola specjalne
(1)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(1)
Psychologia kliniczna
(1)
Rehabilitacja
(1)
Retoryka
(1)
Seksuologia
(1)
Spostrzeganie interpersonalne
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Terapia zajeciowa
(1)
Twórczość
(1)
Wychowanie muzyczne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie seksualne
(1)
Zespół AD/HD
(1)
dziecko
(1)
plany pracy
(1)
rehabilitacja społeczna
(1)
rehabilitacja zdrowotna
(1)
słuch
(1)
uczniowie
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Gatunek
Publikacje naukowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
32 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Część 1. Istota i problemy społeczeństwa informacyjnego: Rozdział 1. Charakterystyka społeczeństwa informacyjnego; 1. Pojęcie i istota społeczeństwa informacyjnego; 2. Globalizacja i jej konsekwencje; 3. Wyzwania edukacyjne społeczeństwa informacyjnego; 4. Działania w ramach e-Europa i e-Polska; 5. Problemy społeczeństwa informacyjnego; 6. Analiza wyników badań; Rozdział 2. Media a przeobrażenia społeczne; 1. Istota i rozumienie mediów; 2. Wpływ mediów na przemiany w edukacji; 3. Nowy wymiar informacji; 4. Innowacyjne możliwości bibliotek; 5. Edukacja na odległość; 6. E-praca; 7. Przemiany w kulturze i sztuce; 8. Rola mediów w komunikacji osób niepełnosprawnych; 9. Zagrożenia spowodowane przez media; 10. Podstawy edukacji medialnej; 11. Analiza wyników badań; Część 2. Miejsce i znaczenie mediów dla osób niepełnosprawnych: Rozdział 3. Książka - medium coraz doskonalsze; 1. Rozwój i doskonalenie książki; 2. Literatura cyfrowa; 3. Specyfika książek; 4. Technika komputerowa w poligrafii; 5. Książka elektroniczna; 6. Analiza wyników badań; Rozdział 4. Radio - nadal ważne medium; 1. Istota radia; 2. Radio jako środek masowego przekazu; 3. Radio jako nośnik reklamy; 4. Przyszłość radia - wyzwanie cyfrowe; 5. Analiza wyników badań; Rozdział 5. Telewizja - medium nie tylko audiowizualne; 1. Telewizja jako medium informacyjne i edukacyjne; 2. Właściwości telewizji dydaktycznej; 3. Charakterystyka telewizji cyfrowej; 4. Analiza wyników badań; Rozdział 6. Komputer - multimedium komunikacyjne i...; 1. Specyfika kształcenia komputerowego; 2. Możliwości komputerów; 3. Zastosowanie programów komputerowych; 4. Zalety i wady programów komputerowych; 5. Rola komputera w edukacji specjalnej; 6. Charakterystyka wybranych komputerowych programów edukacyjnych; 7. Analiza wyników badań; Rozdział 7. Internet - największy światowy system informacyjny; 1. Informacje ogólne; 2. Wykorzystanie Internetu; 3. Charakterystyka Internetu 2; 4. Zastosowanie najnowszej Sieci; 5. Adresy internetowe o edukacji i rehabilitacji; 6. Analiza wyników badań; Rozdział 8. Telefon komórkowy - multimedium o największych możliwościach informacyjnych; 1. Charakterystyka telefonii komórkowej; 2. Telefonia komórkowa w Polsce; 3. Generacje telefonii komórkowej; 4. Nowe rozwiązania; 5. System UMTS - telefonia przyszłości; 6. Osoby niepełnosprawne a telefon komórkowy; 7. Analiza wyników badań; Zakończenie; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41722 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41008, W.42708 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42203, W.42202 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42199 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41212 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Rozwój dzieci upośledzonych umysłowo a proces kształtowania się działalności przedmiotowo-zabawowej: 1. Koncepcja działalności w świetle społecznej psychologii poznawczej; 1.1. Struktura działalności; 1.2. Operacyjny aspekt dziecięcej działalności; 1.3. Komunikacyjny aspekt dziecięcej działalności; 1.4. Zaburzenia w rozwoju komunikacji a poznawanie świata; 1.5. Rola mowy w działaniu; 2. Kształtowanie przedmiotowo-zabawowej działalności dziecka; 2.1. Możliwości wspomagania dziecięcej aktywności - wybrane koncepcje; 2.2. Kształtowanie przedmiotowo-zabawowej działalności u dzieci upośledzonych umysłowo - teoretyczne i metodyczne aspekty; Rozdział 2. Metodologia badań własnych: 1. Cel badań, hipotezy, metody, osoby badane; 2. Procedura badawcza; 2.1. Etap diagnostyczny; 2.2. Etap eksperymentalny; Rozdział 3. Przedmiotowo-zabawowa działalność dzieci lekko upośledzonych umysłowo w młodszym wieku przedszkolnym - badania własne: 1. Ogólna charakterystyka operacyjnego i komunikacyjnego aspektu czynności samoobsługowych i swobodnej zabawy trzyletnich dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim ); 2. Czynności przedmiotowe niepełnosprawnych umysłowo przedszkolaków ( 1. seria ); 2.1. Operacyjny aspekt czynności przedmiotowych z zabawkami dydaktycznymi; 2.2. Mowa i jej funkcja w procesie wykonywania zadań; 2.3. Komunikacyjny aspekt czynności przedmiotowych trzyletnich dzieci z niepełnosprawnością umysłową; 3. Podsumowanie; 4. Charakterystyka czynności przedmiotowo-zabawowych dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim ( 2. seria ); 4.1. Specyfika operacyjnego aspekt czynności przedmiotowo-zabawowych; 4.2. Komunikacyjny aspekt czynności przedmiotowo-zabawowych; Rozdział 4. Wspomaganie przedmiotowo-zabawowej działalności dzieci lekko upośledzonych umysłowo w wieku przedszkolnym: 1. Model pracy rozwijającej dziecięcą działalność; 2. Wpływ systemu pracy korekcyjnej na kształtowanie się czynności przedmiotowych u dzieci niepełnosprawnych umysłowo w młodszej grupie przedszkolnej ( 1. seria ); 2.1. Operacyjny aspekt czynności przedmiotowych badanych dzieci przed i po realizacji eksperymentu; 2.2. Czynności komunikacyjne badanych dzieci przed i po nauczaniu; 3. Wpływ systemu pracy korekcyjnej na rozwój czynności przedmiotowo-zabawowych dzieci niepełnosprawnych intelektualnie ( 2. seria ); 3.1. Operacyjny aspekt czynności przedmiotowo-zabawowych dzieci lekko upośledzonych umysłowo w wieku przedszkolnym - porównanie; 3.2. Czynności komunikacyjne w zabawie tematycznej dzieci niepełnosprawnych umysłowo w wieku przedszkolnym - porównanie; Synteza pracy i postulaty dla praktyki; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42198 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Rozwój dzieci upośledzonych umysłowo a proces kształtowania się działalności przedmiotowo-zabawowej: 1. Koncepcja działalności w świetle społecznej psychologii poznawczej; 1.1. Struktura działalności; 1.2. Operacyjny aspekt dziecięcej działalności; 1.3. Komunikacyjny aspekt dziecięcej działalności; 1.4. Zaburzenia w rozwoju komunikacji a poznawanie świata; 1.5. Rola mowy w działaniu; 2. Kształtowanie przedmiotowo-zabawowej działalności dziecka; 2.1. Możliwości wspomagania dziecięcej aktywności - wybrane koncepcje; 2.2. Kształtowanie przedmiotowo-zabawowej działalności u dzieci upośledzonych umysłowo - teoretyczne i metodyczne aspekty; Rozdział 2. Metodologia badań własnych: 1. Cel badań, hipotezy, metody, osoby badane; 2. Procedura badawcza; 2.1. Etap diagnostyczny; 2.2. Etap eksperymentalny; Rozdział 3. Przedmiotowo-zabawowa działalność dzieci lekko upośledzonych umysłowo w młodszym wieku przedszkolnym - badania własne: 1. Ogólna charakterystyka operacyjnego i komunikacyjnego aspektu czynności samoobsługowych i swobodnej zabawy trzyletnich dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim ); 2. Czynności przedmiotowe niepełnosprawnych umysłowo przedszkolaków ( 1. seria ); 2.1. Operacyjny aspekt czynności przedmiotowych z zabawkami dydaktycznymi; 2.2. Mowa i jej funkcja w procesie wykonywania zadań; 2.3. Komunikacyjny aspekt czynności przedmiotowych trzyletnich dzieci z niepełnosprawnością umysłową; 3. Podsumowanie; 4. Charakterystyka czynności przedmiotowo-zabawowych dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim ( 2. seria ); 4.1. Specyfika operacyjnego aspekt czynności przedmiotowo-zabawowych; 4.2. Komunikacyjny aspekt czynności przedmiotowo-zabawowych; Rozdział 4. Wspomaganie przedmiotowo-zabawowej działalności dzieci lekko upośledzonych umysłowo w wieku przedszkolnym: 1. Model pracy rozwijającej dziecięcą działalność; 2. Wpływ systemu pracy korekcyjnej na kształtowanie się czynności przedmiotowych u dzieci niepełnosprawnych umysłowo w młodszej grupie przedszkolnej ( 1. seria ); 2.1. Operacyjny aspekt czynności przedmiotowych badanych dzieci przed i po realizacji eksperymentu; 2.2. Czynności komunikacyjne badanych dzieci przed i po nauczaniu; 3. Wpływ systemu pracy korekcyjnej na rozwój czynności przedmiotowo-zabawowych dzieci niepełnosprawnych intelektualnie ( 2. seria ); 3.1. Operacyjny aspekt czynności przedmiotowo-zabawowych dzieci lekko upośledzonych umysłowo w wieku przedszkolnym - porównanie; 3.2. Czynności komunikacyjne w zabawie tematycznej dzieci niepełnosprawnych umysłowo w wieku przedszkolnym - porównanie; Synteza pracy i postulaty dla praktyki; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41185, W.41493, W.41184 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42189 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41203 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42187 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42193 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41527, W.42180 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43972 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43194 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Od wydawcy polskiego; Podziękowania; Wstęp; Rozdział 1. Tworzenie planów pracy; 1.1. Proces powstawania planów pracy; 1.2. Sytuacja prawna; 1.3. Specjalne potrzeby edukacyjne; 1.4. Ocena osiągnięć uczniowskich; 1.5. Uwagi końcowe; Rozdział 2. Ustalanie zasad; 2.1. Całość programu; 2.2. Negocjowanie zawartości programu; 2.3. Zarządzanie całym programem; Rozdział 3. Tworzenie i stosowanie polityki szkolnej; 3.1. Zależność między planowaniem rozwoju szkoły a kształtowaniem jej polityki edukacyjnej; 3.2. Model opracowywania polityki w szkole; 3.3. Stosowanie modelu; Rozdział 4. Planowanie długoterminowe; 4.1. Zakres, równowaga i przydatność w ramach programu; 4.2. Zakres, równowaga i przydatność w ramach poszczególnych przedmiotów; 4.3. Praca ciągła; 4.3.1. Umiejętności międzyprogramowe; 4.3.2. Umiejętności i procesy ciągłe w realizacji poszczególnych przedmiotów; 4.4. Odrębne jednostki pracy; 4.4.1. Powiązanie międzyprzedmiotowe i połączone jednostki pracy; 4.4.2. Cykliczny program połączonych jednostek pracy; 4.4.3. Sporządzanie mapy jednostek odrębnych; 4.5. Podsumowanie; Rozdział 5. Planowanie średnioterminowe; 5.1. Postęp; 5.1.1. Postęp jako zróżnicowanie; 5.1.2. Cztery rodzaje postępów; 5.1.3. Rozwijanie umiejętności; 5.1.4. Poszerzanie uprawnienia do nowych treści programowych; 5.1.5. Dostosowanie kontekstów uczenia się do wieku życia; 5.1.6. Postęp w kierunku zastosowań funkcjonalnych; 5.2. Planowanie dla postępu a jednostki pracy; 5.3. Możliwości oceny; 5.4. Moduły; 5.4.1. Co to jest moduł programu?; 5.4.2. Opracowywanie modułów w praktyce; 5.5. Zakres i równowaga; 5.5.1. Cały program; 5.5.2. Poszczególne przedmioty; Rozdział 6. Planowanie krótkoterminowe; 6.1. Planowanie działań; 6.2. Różnicowanie; 6.3. Praca grupowa; 6.3.1. " Układanka "; 6.3.2. " Posłowanie "; 6.4. Planowanie dla indywidualnych uczniów; 6.4.1. Zakres i równowaga; 6.4.2. Postęp i ciągłość; Rozdział 7. Zagadnienia oceny, ewidencji i sprawozdawczości; 7.1. Rozpoznawanie możliwości na etapie i planowanie; 7.2. Ocena; Rozdział 8. Koordynacja programu; 8.1. Jaki jest cel monitorowania przedmiotu?; 8.2. Monitorowanie - nie mam na to czasu!; 8.3. Posługiwanie się dziennikiem monitorowania programu; Rozdział 9. Podjęcie wyzwania; 9.1. Autonomia szkół; 9.2. Zmieniające się praktyki; 9.3. Prawo do treści; 9.3.1. Elastyczność dostępu; 9.3.2. Integracja; 9.4. Uwagi końcowe; Wykaz literatury
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41486, W.41074 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41494 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42200 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42182 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41720 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42196, W.42110 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej